فراه نما

فراه نما
دینی, علمي، فرهنگي، سياسي و....  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فراه نما و آدرس farahnama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





باورها بر این است که مقام‌های امریکایی به‌منظور کاهش خواست‌های رییس‌جمهور کرزی، گزینه «خروج کامل» را مطرح کرده‌اند. رییس‌جمهور کرزی گفته است در صورتی قرارداد امنیتی را امضا می‌کند که نظامیان امریکایی در افغانستان، مصوونیت قضایی نداشته باشند. این مساله برای امریکا حساس است و حتا عدم توافق بر سر این مساله سبب شد تا امریکا تمامی نیروهای جنگی‌اش را از عراق خارج کند. تجهیز نیروهای اردو و پولیس با سلاح‌های سنگین و جنگنده‌های مدرن، خواست دیگر رییس‌جمهور کرزی است.

اما به‌دنبال دیدار رییس‌جمهور کرزی با لیون پنیتا، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، آقای کرزی گفت در باره شیوه‌های همکاری با ایالات متحده امریکا به توافق خواهد رسید. وزیر دفاع امریکا گفت این کشور اجازه نمی‌دهد که افغانستان به گذشته برگردد. او تاکید کرد که پس از 2014 امریکا، افغانستان را تنها نخواهد گذاشت. ایالات متحده امریکای قرار است تا آخر سال 2014 نیروهایش را از افغانستان خارج کند. در حال حاضر شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به 66 هزار تن می‌رسد.

در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری منتشر شده، به نقل از رییس‌جمهور آمده است: «من باور دارم که در جریان این سفر، افغانستان و امریکا بالای طرح موافقت‌نامه دوجانبه امنیتی کار خواهند کرد که در آن منافع هر دو کشور تضمین باشد.»

پیش از این جان آلن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان، گفته است که پس از سال 2014 به حضور 6 تا 20 هزار نیروی امریکایی نیاز است تا در عرصه‌های آموزش و برخی از عملیات‌ها، با نیروهای افغان همکاری کنند.

در همین حال، تحلیلگران می‌گویند این سفر کرزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عزیز رفیعی، رییس مجتمع نهادهای مدنی افغانستان، می‌گوید در این سفر روابط افغانستان با جهان، مبارزه با تروریزم، نوعیت حمایت امریکا از افغانستان و در کل سرنوشت آینده کشور، تعیین می‌شود.

به باور آقای رفیعی، این سفر سرنوشت تیم حاکم و سرنوشت سیاسی افغانستان را نیز تعیین خواهد کرد. او می‌گوید در این سفر است که آقای کرزی نشان می‌دهد برای افغانستان فکر می‌کند و یا برای آینده سیاسی تیمش. رفیعی می‌گوید: «در این سفر دوبازی در نظر گرفته شده، یک بازی این‌که آقای کرزی سرنوشت افغانستان را تعیین می‌کند و یا سرنوشت خود و تیمش را.»

رفیعی می‌گوید این نکته نیز مهم است که جامعه جهانی پس از این به نیروهای جدید اهمیت می‌دهد و با دیدی جدید به افغانستان می‌بیند و یا بازهم به مهره‌هایی که در دوران جنگ با آن‌ها کار کرده اکتفا می‌کند.

در همین حال، نجیب محمود، استاد دانشگاه کابل و تحلیلگر مسایل سیاسی می‌گوید احتمال خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان، پیام خوشی برای آقای کرزی نبود.

آقای محمود گفت: «من فکر می‌کنم که در حال حاضر کلید اصلی امضای قرارداد امنیتی به‌دست افغانستان نه، بلکه به‌دست ایالات متحده امریکاست که این بار شرط می‌گذارد.»

قرار است رییس‌جمهور کرزی با بارک اوباما، رییس جمهور امریکا نیز دیدار کند. در این دیدار نحوه حضور و حمایت امریکا از افغانستان پس از سال 2014 مشخص خواهد شد.

Hashte subh


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 22 دی 1391برچسب:, ] [ 9:38 PM ] [ بريالي محمدي ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

((به وبلاگ من خوش آمدید)) برای يك بار پريدن، هزار هزار بار فرو افتادم. ::: ::: ::: هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد، اما همه آنها دوست دارند به " بهشت " بروند... اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت " ... اول باید مرد. ::: ::: ::: ::: ::: ::: هيچ وقت رازت را به کسي نگو. وقتي خودت نميتواني حفظش کني چطور انتظار داري کسي ديگري براي شما راز نگهداره. محمدي محصل دانشكده طب در کشور ترکیه-آنکارا Mohammadi studying Medicine College in Turkiye-Ankara WWW.Farahnama.loxblog.com
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



تماس با ما

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


Pichak go Up

.

.

.

<-PollName->

<-PollItems->

قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
(بهترین لینک باکس)

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ